torsdag 22 januari 2009

Avgasrör hör inte hemma på marken

När man inte jobbar så finns det ju inte så mycket roligt att berätta, det händer ju inte så mycket när man är ledig. En rolig sak som hände var att ett gammalt ex ringde och bjöd hem mig och kidsen till han. Det gjorde mig glad för han är och kommer att förbli min goda vän så länge jag lever. Dessutom finns det få här i världen som kan muntra upp mig som han när jag är lite nere, så jag tror jag nappar på idéen.

I morse när jag skulle köra kidsen till skolan så sa yngste sonen;
-"Mamma, ditt avgasrör hänger i marken"
Trött som man är svara man;
-"Ja, ja, visst okej (så där som vi föräldrar svara när vi inte riktigt orkar lyssna på våra smås smarta kommentarer)
Sen ser jag att mitt avgasrör hänger i marken.
Nu var det visseligen bara ett par upphägningar som trillat bort men det är nog så irriterande. Var in till stan och beställde nya och de kommer på fredag och då tänker jag åka in och hämta dem och passa på att hälsa på en god vän samtidigt.

Sitter här och tänker på hur lyckligt lottad jag är, pratar med en underbar vän i telefonen, samtidigt sms:ar en annan underbar vän och undrar hur jag mår. Det är så skönt att känna att jag har så mycket underbara människor runt omkring mig och jag njuter av vareviga sekund. När människor som verkligen känner mig och förstår mig finns runt mig så mår jag så bra! Folk som lyssnar, förstår och finns för mig.
Jag är lyckligt lottad som har de här fantastiska människorna runt mig.
Tack för att ni finns.

Nu ska jag kolla över vad jag kommer att behöva efter på lördag. På lördag är det dags att gå in i en ny fas av livet.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Spännade fas samtidigt som den är lite läskig kan jag tro. Men du kommer må bra av det i längden.

    Kul att se dig på ICA även om det bara var en snabb sväng

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet att du har helt rätt! Roligt att se dig med, vi får försöka att göra det lite oftare :)

    SvaraRadera