måndag 5 januari 2009



Vackra, vackra vinterväder. Men fy fan vad kallt! Vi bestämmde oss för att gå ut en prommenad för det såg ju så underbart skönt ut ute. Jo, vars det var det också men det bet ordentligt i skinnet kan jag lova. Pälsade på mig med sockor, termobrallor, jacka+väst, fårskinsvantar och halsduk. Pv hade jympadojjor och inte ens långsjalar under jeansen. Jag hade dött om jag hade gått ut sån i den här kylan. Han sa att han inte frös men jag tycket att han gick stelt som en vandrande pinne så jag är inte så säker på att det var riktigt sant.

Kom på när jag gick där med svettiga händer i vantarna, frasande termobrallor och fruset snor i näsan vad kul det var att vara barn. När man kunde slänga sig ut på bobben eller pulkan och det gick så fort att tårarna sprutade eller kasta sig på marken och göra snöänglar (vad nu meningen var med dessa...) Sen fick man gå in till mamma och få varm choklad och reta henne till vansinne genom att sparka på elementet i köket. Det var det absolut bästa sättet att reta upp min morsa när jag var liten. I deras kök finns ett element som man sitter nära när man sitter vid bordet och det har alltid suttit lite löst och om man sparkar på det så "bånglar" det i hela elementet (och typ resten av huset). Jag erkännar att det händer att jag fortfarande gör det ibland, bara för att kolla liksom, så att ingen har skruvat fast det. Eller att morsan blivit döv. Inget av det har hänt ännu.

Två av tre kids kom hem idag. Jippi och hurra vad skönt att ha dem här i soffan hos mig igen. Pv jobbar så det är extra skönt att ha dem hemma igen. På fredag kommer trean hem också och då är det full tårta igen. Då är alla hemma och allt är som det ska igen, längtar.

Nu ska jag nog ta och tvångsgosa med två barn, ett gult monster och den svart/vita sork-rått-hare-fiskmås-skata-kaja-småfågel jägaren (och nu snackar jag inte om pv :))

Over and out

2 kommentarer:

  1. jag ser framförmig hur sitter hos din mor & sparkar på elementet... haha undra om bara siter i dte nu för tiden... haha
    Kram L

    SvaraRadera
  2. Aha! Är det du som har varit inne och lämnat hemliga kommentarer! :)
    Läste att du är snuvig, skickar lite krya på dig kramar

    SvaraRadera