lördag 3 januari 2009

Liten tant välter inte stor lastbil

Jaha, då har man jobbat första dagen på 2009. Det var som vanligt, struligt. Jag tror att jag är lite senil ibland när jag håller på att lasta. Som vanligt så stämmde inte en butik när jag lastat klart och jag sa till killarna på lagret. Så struttar vi in i släpet och klättar med livet som insats upp på vingliga pallar för att räkna. Och vips, så finns alla pallar där och allt stämmer. Men är det inte märkligt? Är det någon som jävlas med mig (typ mina hjärnceller) för att jag ska framstå som ett våp?
Nåja, jag kom iväg och allt var frid och fröjd. En stund. Sen kom jag till ett lossningsställe som inte är jättekul på vintern. Jag backade in, inga problem. Jag lossade, inga problem. Jag lastade tomgods, inga problem. Jag ska ut därifrån, saknas inga problem. Alltså först måste man backa och trixa och dona för att komma loss därifrån för det ligger en byggnad med ett lågt tak som man kan runda, om man har tur alltså. Det funkar ju hyggligt när det är barmark och inte halt men i detta väder vill man inte chansa och runda skiten utan får backa sig runt ett litet skjul och ta sig ut på en personbilsparkering. Det är ju ofta en jättebra lösning. Inte en fredagseftermiddag. Så där står jag med 25,25 m långtradare på en liten, sketen parkering mitt för ingången till en livsmedelsbutik. -"Hej" liksom.
En liten tant kom ut ur butiken, tittar på mig, tittar på lastbilen och utbrister:
-"Men flicka lilla, hur ska du ta dig ut härifrån med den där?"
Och ja, det kan man ju fråga sig. Det står ca 15 bilar ivägen där jag måste köra för att komma ut och det ser inte ljust ut, nej. Men jag gör ju som jag brukar (ni som har läst bloggen ett tag kan nog gissa) jag ringer chefen. :) (Stackars, stackars min chef) Jag tänkte bara att jag skulle kolla med honom om det var ok att jag helt sonika ställde släpet där och drog med bilen och hämtar upp släpet senare. Men chefen tyckte att det kanske var lite väl mycket omväg sen när jag skulle hämta upp åbäket igen. (Kan ligga lite i det, nu när jag tänker på det...) I allafall så var den lilla goa tanten med och sjassade bort fredagshandlare som försökte parkera i min väg. (Tack, goa lilla tant. Inte troligt att du läser det här men jag skicka lite snälla vibbar på något sätt)
Sen som vanligt när jag ringt bossen så löser allt sig av sig själv och plötsligt så var det bara att åka. Tack boss, tack tant.
Jag kom hem sen utan några spännande händelser och det var ju skönt.

Memoryskum. Ja, men lyssna på ordet, memoryskum. Vad är det för en idiot som döpt någonting till memoryskum? Om ni har legat under en sten de senaste dagarna och inte har sett J***s reklam på tv för en madrass med memoryskum så ska jag berätta. Pv och jag googlade memoryskum. Vi blev inte direkt klokare men vi tror att det är en madrass som "kommer ihåg" hur den ska vara. För att passa alltså. Sjukt. Men inte hälften så sjukt som namnet; (här kommer det igen!) memoryskum. Ha ha ha.

I går höll jag på att skratta ihjäl mig. Ja, allvarligt, jag trodde att jag skulle först: kissa på mig, sen dö av skratt. Det sjuka var att det inte var så jättekul ändå. Jag såg en film som jag inte kommer ihåg vad den heter nu bara för det. Men jag kan säga att jag garvar medans jag skriver om det till och med. I allafall så handlar den om hur man blir av med en pojkvän på tio dagar. Fan, filmen heter ju det, ju! Så bruden i filmen gör de sjukaste sakerna mot denna killen för att han ska göra slut men han har slagit vad med sin chef att hon ska bli kär i han så han står ut med alla sjuka sakerna. (skitsamma, om ni har sett filmen så fattar ni, annats får ni ta kisspaus och komma tillbaka när jag berättat klart det här) Så har hon gjort ett album med bilder på hur deras barn skulle se ut, om de hade några och bilden på ungarna är så jävla ful så jag garvar bara jag tänker på det. Alltså, ok, jag var jävligt bakis och trött igår, men herre gud vad roligt det var. Jag säger bara det, se filmen, eller skit i det, hyr den och spola fram till bilden och skratta. Fan, nu sitter jag och asgarvar för mig själv. Jag är nog inte riktigt frisk.

Nu blir det nog sängläge för mig så att jag kan ladda upp inför en dag med våperier i morgon på jobbet.

Over and out.

2 kommentarer:

  1. Haha om du vill låna filmen så har JAG den!!!
    Heja liten tant! Det är en sån man ska bli när man blir gammal.
    PoK

    SvaraRadera
  2. Erkänn att det är skitroligt när hon tar fram albummet och barnen ser helt sjukt fula ut :D

    SvaraRadera