lördag 10 januari 2009

Struleri strulera

Jobbade ju natten till idag och som vanligt var det stuligt. Vad är det för fel på mig? Varför kan inte en enda arbets(natt)dag bara flyta på och allt kan fungera som det ska. Nehej, då det ska alltid vara en massa jox så att man blir sen.
Var rena katastrofen på lagret när jag kom in och fick vänta på mitt lass, tog sedan lång tid att lasta för allt var en enda röra bland pallarna, men kom iväg tillslut. Körde fast ett antal gånger inne på plan pga halkan så jag laddade på med sand i lådorna på bilen för att vara säker på att komma loss vid butikerna.
Hade ju samma bil som i lördags och efter några mil tyckte jag mig se i spegeln att det rök om samma jävla däck. Bröt ihop när jag kom ut och det var ett stort moln vid däcket. Jag blev så lack att jag tror att jag uppfann lite nya svärord. Men det visade sig sen att det inte var något fel men då hade jag ju redan nästan fått hjärnblödning och var lagom glad (eller inte)
Sen var hela natten en enda lång småstrulshistoria, det var inget speciellt eller så men varje liten grej blir så mycket tid i det långa loppet. Körde fast när jag skulle backa ner vid två butiker, porten satt fast vid en butik, felbedömmde avståndet och fick löpa i och ur trettioelva gånger vid flera butiker. Tröttsamt.
Bilen går ju inte att stänga av heller för då startar den inte sen och hur lätt är det att sova med bilen på tomgång? Inte alls lätt kan jag meddela för er som aldrig provat sova med en stor v8 mullrandes under sig.
Brukar tänka på en mening som en god vän till mig brukade säga när jag övningskörde med honom.

När en dag är kass, så tänk på att den tar slut.
Jag tänkte det fler än en gång i natt.

Nu ska jag strax packa min kappsäck och åka iväg och se om det blir en natt som alla andra eller om det faktiskt kan funka lite smidigt. Så snälla go´vänner håll tummarna. Men det bådar inte gott då min arbetskamrat just ringde och berättade att luftslangen är trasig på släpet. Bra början.

Over and out

4 kommentarer:

  1. Ja du krångel är inte roligt! Hoppas natten gick fint!

    Puss

    SvaraRadera
  2. Råkade bara se en sak bland mina kort på min dator idag..... säger bara en sak....tror du förstår allt... Robbie Williams..... puss älskar dig...

    SvaraRadera
  3. Ovanstånde kommentar : Robbie!Love him! Eller vad säger ni eva/asso(?) och Jessica.

    Men du chaffismorsan. Hoppas du kom hemordenligt och att du fick en halvskaplig natt.

    Angie

    SvaraRadera
  4. Linda
    Nä, just. Det är så tråkigt när det är så där hela tiden. Men det är till att bita ihop :)

    Anonym
    Jag vet, kära du, jag vet.
    Love u 2, puss

    Angie
    Natten var faktiskt hygglig (bäst att viska så ingen hör då blir det väl strul igen...)

    SvaraRadera