lördag 10 januari 2009

Jag, ett vandrande smörgåsbord

Kan inte tro att jag skriver det här men; Det hände inget speciellt i natt! Jag vågar knappt skriva det men jag är så exalterad så jag kan inte låta bli. Det flöt på, det flöt faktiskt på hela natten och jag hann sova en stund i en bil som inte behövde stå på tomgång. Inte en enda fastkörning eller någonting, otroligt men sant. Till och med lastningen funkade klockrent och det är ju skönt så att grabbarna på lagret får se att man inte är helt senil, utan bara lite tossig.

Kom hem och skulle hoppa i duschen och sen vila lite, men det blev inte alls som jag tänkt. Det blev mycket trevligare, för mina goda vänner kom och drack lite kaffe och pratade lite strunt en stund. Nu har jag äntligen vaskat av mig smutsen från i natt, det är helt sjukt hur skitig man blir när det är så här på vägarna. Både bilen och släpet ser ut som en enda stor lerhög och det är rätt svårt att undvika att ta i dem under ett arbetspass vilket innebär att man är smutsig hela tiden. Tur att man kör natt så att ingen behöver se en, man kan ju skrämma livet ur folk.

Apropå att skrämma livet ur sig så var jag nära att skrämma livet (eller skiten, välj själv) ur mig själv i natt. Det är ju värsta fullmånen Allan, i fall att någon har missat det, och när jag kom ut från ett lossningställe så fick jag för mig att det skulle stå någon/något framför fronten på lastbilen.
Tanken; NU kommer det ut någon/något och äter upp mig! (Varulv, vampyr eller någon demon som irrat omkring och plötsligt sett sitt offer(mig) och tänker -"Ah, kolla, en middag!" Och föresten, blir man ett smörgåsbord då?)
Det är så jobbigt när man plötsligt får för sig någonting sådant och frågan är vad det kommer ifrån. Det sjuka är att det jag borde vara rädd för i de trakterna som jag var i natt är inte vampyrer och varulvar utan någonting som är mycket farligare än så, nämligen människor. Man kan väl säga att jag var i en del områden i natt som anses som lite, hur ska jag säga, tveksamma. Jag borde vara rädd, jag borde vara mycket rädd när jag nattlossar helt ensam där men det är jag inte. Jag är väl för dum och naiv så jag fattar väl inte bättre. Att man däremot får för sig att Dracula plötsligt ska stå där och smutta på en Bloody Mary, det är ju inte så friskt kanske. Men så har jag aldrig sagt att jag är så värst frisk heller. (Jo, jag kan ha sagt det när jag varit påverkad av alkohol någon gång, men det vet vi ju alla att då är ju käften snabbare än hjärnan)

I dag är det lördag och jag får vara utan lördagsgodis. Så är det när man inte är snäll, då blir man utan. Vad jag däremot har fått, är början på en skaplig tandvärk och det är kanske inte lika nice som lördagsgodis men man får vara nöjd med det man får. (Mamma har lärt mig att man ska vara tacksam så det är väl bara att tacka och ta emot. Tack snälla Karius och Baktus för att ni är så snälla och borrar i mina tänder men jag känner att det är bra nu. Så skulle ni kunna tänka er att flytta över till någon annan och lämna mina gaddar i fred?)

Kom på att jag har glömt att berätta vad som hände när god vän och jag var i stan och shopade lite. Vi stod i en affär och köade för att betala (nej, vi stod i kön för att vi tyckte att det var så himla roligt.) och såg en tjej i 14-16 års åldern som, hör och häpna, provade örhängen! Ja, ni hörde verkligen rätt, provade örhängen. Men vad är det för fel på folk? Sista gången jag tar på mig ett par nya örhängen utan att dränka dem i sprit innan. (Nu kom jag på att jag kanske har skrivit om det här förut i bloggen. Jag vet banne mig inte, har jag det så bara bortse från det här)
Jag vet inte, folk kanske gör det hela tiden men för mig känns det lika främmande som att ta upp ett tuggummi från trottoaren och stoppa det i munnen och börja blåsa bubblor. Inte så troligt med andra ord.

I kväll är det ledigt och det innebär nog soffläge, det är nog det enda jag pallar med tanke på att allt jag sovit det senaste dygnet är en och en halv timma. Så det blir inga partaj, inget spinningpass och inte ens en långpromenad. Däremot så kommer en god vän över framåt mörkrets inbrott (nej, det är varken Dracula eller någon varulv, bara vän som ville hinna göra lite nyttan innan det blir svart ute igen. Och föresten så skulle Dracula vara hemma och partaja på blodpudding i kväll)

Over and out

1 kommentar: