tisdag 20 januari 2009

Skitdag

Kylagregatet gick ju såklart inte igång i går kväll, men det visste vi ju allihopa att det inte skulle göra. Det gick lite sådär att lasta men jag kom iväg hyggligt tidigt. Problemet var att det lullade på en dag till utan några större fataliteter. Ja, det är ju egentligen inte ett problem, det är ju skönt att det går bra, men man bli ju orolig och tror att det ska bli ännu värre nästkommande dag. (Ha ha där lurade jag det allt, jag är ledig i kväll)

Det märkligaste som hände i natt var att ett salladshuvud fastnade under trucken och sånt är ju alltid spännande. Det har hänt att det har fastnat en grillskiva under hjulen en gång och den var nästan färdiggrillad innan den lossnade.

Jag har haft feber hela natten och värmen går inte att stänga av i hytten, utan den spyr ut varmluft hela tiden. Så lite då och då under natten så fick jag låssas att jag var en hund och slänga ut huvudet genom rutan och flåsa mot den kalla natthimlen. Det hjälpte ungefär 20 sekunder.



Det var lite halvläskigt ute i natt, regnade på kall och snöig vägbana, det är aldrig bra. Tio minuter senare så snöade det på regnig vägbana och det är heller aldrig bra. Man känner idag att man suttit lika avslappnad som att det suttit en galen yxmördare med yxan lyft över huvudet bak i sovhytten. Med andra ord man är lite stel.

Nu är jag vansinnigt trött efter att ha varit vaken jätte mycket för mycket och sovit jätte mycket för lite under de senaste dygnen. Har funderat på att ha en stor gjutgärnspanna bredvid sängen så att jag kan klabba till mig själv med den och därmed sova som en sälkut. Min förra sambo, den irriterande fisken, rekomenderar att jag har en man i byrålådan så att jag kan sova gott. Jag vet inte jag.

Min hals värker, jag har ont och det snurrar i huvudet. Jag antar att jag är sjuk. Jag hatar att vara sjuk, det är jobbigt och jag vill helst bara äta glass och bli omhändertagen.
I slutet av den här månaden får jag veta om jag är sjuk på riktigt.

Som jag hör min yngste son predika inifrån sitt rum, till Mariotrudilutten:
-"En riktigt, riktigt skitdag"
Jag håller med han. (Nu mummlar han om skitsvamp också)
Det har varit en skitdag, en riktigt, riktigt skitdag.

Håller tummarna att jag får en bra avslutning på skitdagen. Det är vad jag hoppas just nu.

Over and out

3 kommentarer:

  1. vad menar du med att du får veta om du är sjuk på riktigt...så kan du ju inte skriva...blir ju ännu oroligar...

    O a o

    SvaraRadera
  2. det kommer bli bra ;) F

    SvaraRadera
  3. Till O a o

    Lugn o fin, det är ingen fara. Jag lovar du får veta om det skulle vara något att oroa sig över.
    puss o kram
    Over and out

    Till F
    Jag vet, det reder sig

    SvaraRadera