söndag 12 december 2010

Dödligt uttråkad

Hur ska man kunna hjälpa en fjortonåring att plugga matte när man inte kan själv?
Hur ska man undvika att få träsmak i röven när man har brutit foten?
Hur ska man undvika att få skavsår i händerna av kryllorna när man har brutit ovan nämnda fot?
Hur ska man kunna städa och julpynta när man bara har ett ben och inga armar för de måste hålla i kryllorna?
Hur ska man kunna handla några julklappar när man inte kan gå in i affärer med kryllor när alla människor går omkring med blöta skor?
Hur ska man motionera sin boxer när man har kryllor?
Hur ska man roa sig själv, en boxer och tre barn när man bara kan sitta på sitt arsle eller möjligen stå upp kortare stunder?

Ja, ni har rätt, idag är jag jävligt less på kryckorna och gipset och den brutna foten.
Har suttit på mitt arsle här i köksoffan sedan i morse. Pluggat med Ettan, ritat med Trean och pratat skit med Tvåan. Det mesta samtidigt så det blev ganska trevligt.
Men nu har fan hela mitt arsle domnat bort och känns som att det tillhör någon annan. Speciell vän skulle komma snart, kanske han kan få mig på bättre humör för idag är det dödligt tråkigt. Jag tror till och med att jag tar och hoppar ner i källaren och försöker med att tvätta lite, då händer det ju i allafall någonting annat.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar