fredag 31 december 2010

Sopranoberoende önskade turbodutt. Fick tonfiskmackor.

Vaknade upp ur mitt Sopranokoma. Insåg att jag har levt på tonfiskmackor och julmust sedan barnen åkte. Ja, förutom att Mamman var här och bjöd mig på ostkaka här om kvällen. Annars har det sett ut som följer:
Frukost: Tonfiskmacka, kaffe
Lunch: Tonfiskmackor, Julmust
Middag: Tonfiskmackor, Julmust.
En gång råkade jag äta en påse chips också.
Tur att barnen kommer hem nästa vecka annars får jag väl både skjörbjugg och beriberi.

Speciell vän kom över och spelade Bingo med mig nu i kväll, fast det kanske jag inte fick säga, det passar illa med hans image. Fattar inte hur han tänkte när han köpte en lott till mig, jag vinner ju aldrig något. Men det var snällt av han, jag fick ju i alla fall dutta lite. Fast det skulle varit ballare om man haft en sådan där duttpenna som pensionärerna brukar ha. Det hade varit grymt. Det är ju liksom coolare om man får dutta med riktig duttpenna, som proffsen. Som de där som har sju lotter samtidigt och en duttpenna i varje hand och liksom turboduttar. Fast jag skulle nog inte klara det, jag gissar att det krävs en del träning.

Snajdarn var nog sugen på chokladboll för han kom ut från tvättstugan med hela ansiktet fullt av pärlsocker och slickade sig glatt om munnen. Vad sjutton fick han chokladbollar från tänkte jag tills jag insåg att jag nog trots allt inte behöver hjälp med att tömma kattlådan.

Ja, just ja. Som jag sa så vaknade jag ur Sopranokoman en stund. Inte för att jag inte skulle ha fortsatt att vara där om jag kunde, utan helt enkelt för att jag fick Sopranostorsk. Har inga fler avsnitt hemma. När jag skriver det här så känner jag att det liksom kliar i huvudet och jag får lite ångest. Jag känner att jag väldigt mycket och väldigt gärna skulle vilja se ett eller två eller rent av en hel säsong nu. Men jag tror inte att Mamman och Pappan skulle uppskatta om jag kom hem till dem nu, klockan är 00:55 för att hämta några DVD:er. Det är synd att de inte har börjat titta på det för då skulle de nog ha full förståelse för att jag kom vid den här tidpunkten, men de har ju inte sett det så de kan ju omöjligt förstå exakt hur beroende man blir av den serien. Så jag får väl nöja mig med att titta på TV.
Fast det är svårt nu. Svårt.

Over and out

5 kommentarer:

  1. Jag har liksom lyckats missa Sopranos..men det låter som att det kanske är lika bra så,jag blir ju så lätt beroende av saker och ting;=).Hoppas att du får annat än tonfisk att käka ikväll iallafall!=) Och du,ska vi säga måndagkväll,hos dig kanske?;=)

    SvaraRadera
  2. Du har tur du som har en hund att skylla på när det äts "chokladbollar" i badrummet. Jag har tre kräk att springa runt och jaga skit ur munnen på. Och INGEN verkar ha tagit det???
    Hoppas du inte dör tonfiskdöden nu. Det ska tydligen va hemskt. ;-)
    ha det bäst nu

    SvaraRadera
  3. Chaffismorsa01 januari, 2011

    Smallthings... Måndag blir bra det :) Hos mig blir väl lika bra? :)

    Annica: Ja, jag har hört att den där tonfiskdöden ska vara riktigt ruggig. Fast jag kan säga att jag nog ätit i fatt allt i dag :D Mätt!

    SvaraRadera
  4. Horrorhome! Bingolotto med skägget och chokladbollarna (det kallar vi dem inte här...) rullas i kattgrus! Och jag som har frekventerat ditt hem och ätit kakor..... Nu är jag svårt skadad för resten av mitt liv!

    SvaraRadera
  5. Ja, du min vän. Jag tänker inte tala om vad det var i kakorna... Mouhahahhahh!

    SvaraRadera