lördag 11 december 2010

Nej, matte du fattade fel, inte kissnödig utan leknödig


Idag kom Trean hem. Ni vet vad det innebär...

Jag är hel!

Tvåan åkte dock och sov över hos bästa kompisen och Ettan har varit på innebandycup hela kvällen. Han kom hem här för en stund sedan med guldmedalj på bröstet. Stolt som en tupp. Mamman också.


Trean och jag insåg efter att Speciell vän åkte hem för att kurera sin förkylning och vännen åkt hem med sin terrier att Snajdarn nog var lite kissnödig. Hm, en invalid och en liten kille som är lite för liten för att ta ut en stor och stark boxer. Vad göra?

Uppfinningsrik som man är tog man söklinan och satte sig helt sonika på en stol innanför ytterdörren och sedan släppte man ut den lille gynnaren. Tyvärr fattade inte Snajdarn att han skulle kissa utan tyckte att det var mycket roligare att slåss med söklinan. Men skit samma, han fick ju leka av sig istället för att göra ifrån sig. Och eftersom han inte kissade så antar jag att det var leknödig han var och inte kissnödig.


Sitter här och har ont i min fot och är sjukt trött och undar varför jag inte bara går och lägger mig. Verkar ju urdumt att bara sitta här och nästan somna hela tiden. Sängen ropar.


Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar