måndag 6 december 2010

Snajdarn gillar ostmackor

Det är tur att jag har den här kompisen vid min sida hela dagarna. Jag vet inte vad det är med han, men han följer med mig överallt hela tiden. Lägger sig bredvid mig var jag än är. Samma sak när vi var hos mamman och pappan här om dagen. Tror att han tycker att han måste vakta mig extra noga nu när jag inte är som jag ska.
För det är klart att han märker att jag inte är som jag ska. Jag var lite fundersam de första dagarna om det skulle komma någon slags test nu när jag är sjuk. Jag menar han är ju i allafall unghund och han har ju inte börjat med att testa mig något vidare. Alla säger ju att det kommer och att alla hundar har en period när de ska testa om det går att få ner husse eller matte från höjdarpositionen. Men jag jag då inte märkt av något sådan. Visst kör han med lite smågrejer ibland, typ tar 100 år på sig att gå ner ur soffan om jag säger till, men inga stora grejer där han verkligen testar mig.
Så vi myser väl på och hoppas att trotset uteblir även i fortsättningen.
Tänkte bara säga det att jag är en lyckans ost som har en så go hund som den här snajdarn.

Annars har det väl inte hänt nåt vidare spännande här idag, lite hårtvätt i slasken och några telefonsamtal för att försöka reda upp ekonomin nu när man ska vara sjukskriven så länge.
Annars så sitter jag mest och försöker hitta på dåliga skämt att lägga ut på Facebook som har med ben, av, knäckt och hoppande att göra. Det gäller ju att ta vara på tiden.

Men i eftermiddag ska jag få komma ut och rastas en stund. Speciell vän lovade att vi skulle åka en sväng för jag måste handla lite hundmat åt Snajdarn. Näst in till tomt i tunnan och i morse fick han äta ostmackor tillsammans med mig. Inte för att han har något emot det men jag vet inte om det är så bra i längden. Och sedan så tycker han inte så jättemycket om kaffet och det är lite meckigt när han ska upp på stolen.

Over and out

1 kommentar:

  1. haha japp,han är en riktig goding,gillar han jag med faktiskt,fast han dreglar haha! Förresten,filmtips till gipsad; Vi hyrde "Expendables" via Telia igår..den var rätt kulig faktiskt,så har du inte sett den så kan den rekommenderas en tråkig dag;=) Kramen!

    SvaraRadera