onsdag 22 december 2010

Jag erkänner...

Men varför ska vi städa när vi ändå inte ska vara hemma på julafton?

Bra fråga. Det är ju helt onödigt att städa om man ändå inte ska vara hemma. Det är ju bättre att sitta vid datorn hela dagen lång och få musarm, tinnitus och epilepsi.
Och då kan man ju bli sjukpensionär när man blir stor så kan man skita i skolan för då behöver man ju ändå inte kunna någonting.
Bra plan.
Nu är det inte riktigt illa men städa känns onödigt enligt vissa i den här familjen.

Jag vet att de är duktiga på att hjälpa till. Jag vet att de gör en massa saker nu som de inte brukar behöva göra eftersom jag är så snäll (dum?).
Jag är en kräsen skit som hellre gör saker på mitt sätt för att jag vill ha det så. För att jag tycker att man ska torka golv på ett visst sätt för att det ska bli rent. För att jag vill dammsuga under möbler och inte bara mitt på golvet. För att jag tycker att tvätt ska vikas ihop och läggas ner i lådor när den blivit ren. För att jag tycker att fönster ska tvättas, toastolen ska tvättas på utsidan och inte bara inuti. För att väggarna i duschkabinen måste skuras emellanåt.
Jag erkänner att jag vill göra de här sakerna själv och jag erkänner att det inte riktigt duger när någon annan gör det.
Jag erkänner jag är en städtönt.

Sitter här och laddar för att ta en diskussion med Ettan om att han ska tömma kattlådorna och dammsuga i gruvan. Troligtvis kommer det att gå sådär för jag är på uselt humör och han är tonåring idag.
Själv har jag griljerat en skinka och ska ner och tvätta.

Fast idag är mina syskonbarn här och det hjälper lite mot det dåliga humöret.
Håll tummarna att min underbara unge kommer fram under tonårsfjamset.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar