söndag 12 december 2010

Halksockor kan vara the shit!

Pju! What a day, what a day. Startade tidigt med att Trean kom ner och ville att jag skulle gå upp. Mutade han kvar i sängen med julkalendern och massa andra bra barnprogram på SVT-play. Köpte mig väl nästan en timme. Och vann dessutom massor av go kramtid med den lilla raringen.
Upp och hoppa (ha ha, oj vad rolig man är) och iväg till pappan och mamman för att äta frulle (ingen, absolut igen hade handlat någon frukost. Det ekade tomt i brödskrinet) och sätta sig i duschen. Sedan iväg och kolla när Ettan spelade innebandy. Hem fem minuter och sedan iväg till grannstanden och kolla lite i (i allafall en) affärer och sedan mellanlanda på mataffären på vägen hem. Det var faktiskt för första gången riktigt kul att vara och handla. Tänk vad allt är relativt ändå. Men faktiskt riktigt trevligt att gå där och strosa och köpa lite vad jag ville. Men tyvärr så är jag lite rädd och stel på grund av klotningen inne på affären här om dagen. Det blir alltså fruktansvärt halt inne i affärer eftersom alla, precis alla, denna årstid drar in en jävla massa vatten som sedan gör gång med kryllor till rena rama Bamipromenaden.
Köpte ett par halksockor i storlek 17 (för att sätta som tossor på kryllorna) idag för att testa om de kan hindra det värsta så att man kan gå in i en affär och handla några julklappar (annars får jag väl arga, ledsna och lite lätt besvikna barn misstänker jag). Ska testa i morgon. Man får lov att vara lite påhittig. Talar om ifall det funkar.
Efter alla strapatser ute i den riktiga världen hakade jag på hem till mamman och pappan och sedan blev jag ju kvar där hela eftermiddagen och kvällen. Hoppade hem nu i kväll och då började vi städa här hemma så jag hamnade inte här i soffan förän sent nu på kvällen.
Jag får inget gjort om dagarna men jag hinner inte heller göra något för det känns som det går i ett. Men det klart, allt det lilla man gör tar ju sådan tid när man är enbent. Men det är väl tur det så att man inte dör av tristess.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar