onsdag 22 december 2010

♫♪ Gipset står så grönt och grannt i stugan ♪♫


I dag mina vänner har jag verkligen på riktigt gjort hur mycket som helst. Ja, för att vara enbenting alltså. Pappan kom och hämtade mig vid nio (och då var jag uppe, duschad, mätt i magen, i ordning gjord och hade rena tänder) och så åkte vi in till jobbet och bjöd dem på sockerkaka. Fick både en kram och en julklapp av chefen, jo man tackar, trevligt. Fika och tradarsnack i baracken i nästan två timmar, riktigt roligt att träffa dem.
Så iväg till ÖB för att leta plastgran, men där var de slut. Vidare till stormarknad, där de för övrigt lånade ut rullstol (gillas stenhårt) och leta vidare efter gran. Där fanns en, den är inte vacker men det är en gran i alla fall. Så nu står den, grön och inte grann i stugan. Eller jo, den är lite fin i alla fall nu när den inte är naken utan klädd med kulor.
Vi hade tänkt att vi skulle äta i stan också men vi orkade inte riktigt utan åkte hem till pappan och åt istället. När mamman kom hem följde jag med henne och handlade mat för jag hade ju inte köpt någon julskinka. Men nu står det en i ugnen och bara väntar på att bli uppäten.
Sen kom jag äntligen hem.
Speciell vän dök upp lagom tills vi mekade ihop granen så han fick också hjälpa till lite. Sen pyntade vi upp gipset lite med glada lampor, det var kul.
Nu är det gran i huset, julpynt framme, gipset är pyntat och skinklukten hänger i luften.
Jag känner någonting...
Jag tror det är julstämning!

Over and out

3 kommentarer:

  1. Gillar skarpt att julstämningen är hos dig nu!!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa22 december, 2010

    Jo, det börjar att infinna sig :)
    PoK

    SvaraRadera
  3. Ja du verkar ha fått till det.
    Hoppas du med får det bra.
    Allt har löst sig för mig iaf.

    SvaraRadera