måndag 27 december 2010

Rudolfpunka

Började skriva ett långt inlägg om julen, traditioner och nyårsafton. Det blev bara långt, svamligt och bittert så det gick till papperskorgen.
Vi tar en kort version istället.
Julen var som vanligt, fast ändå inte. Den brukar mest handla om att springa hit och dit och i år gjorde den ju inte det, av naturliga själ med tanke på foten. Hann för en gång skull se Kalle Anka, hela Kalle Anka, det har nog inte hänt sedan jag var barn. Hoppade ut i köket men kände mig mest i vägen så jag hoppade tillbaka till soffan istället.
Men annars var den som vanligt, massor av mat, glada och spända barn, fulla av förväntan. Eller föresten inte riktigt som vanligt, den vanliga tomten kom inte. Svärtomten kom. Jag tror att den riktiga tomten fått punka på Rudolf eller nåt. Svärtomten var inte att leka med, ful i munnen så att tapeterna svartnade. Men rolig var han och när han skulle gå sa min systerson glatt:
-"Hejdå pappa!"
Fattar inte riktigt vad han menade med det, hans pappa hade ju gått ut för länge sedan för att köpa tidning.

Har tänkt i snart en vecka att, nu är benet nog snart läkt för jag har inte ont alls. Åh, vad skönt, jag dammsuger lite och torkar golv. Sedan tvättar jag fyra maskiner och lagar mat. Sedan ska jag slå in paket, koka skinka och såklart griljera den. Måste städa toan och tömma kattlådorna och vad skönt att jag klarar av allting och att det inte gör ont alls.
Sedan vaknade jag upp ur den drömmen.
Det gör ont i foten så fort jag rör den. Igen. Sådär som det gjorde i början. Och då är man ju inte sen att dra igång en dialog med sig själv om huruvida det har pajat igen och läkningen sket sig och jag kommer att få ha det här jävla gipset till 2023, benet kommer aldrig att läka och de kommer att få operera ihop skiten och sedan får jag vara gipsad i en hel evighet till. Nej, jag vet, det är nog en propp som satt sig där i en av mina vener. Eller artärer eller var fan de nu sätter sig. Jodå, det klart det är, och den kommer att vandra upp i lungan sedan, jaja mensan. Bäst att googla det lite och.... Smart. Nej, inte speciellt.

Har en kass dag och det troliga är väl att jag sov lite tyngre i natt eftersom jag började att känna mig "säker" nu när det inte gjort ont. I en månads tid nu har man ju sovit på nålar och vaknat i exakt samma ställning som man somnade, ledbruten i hela kroppen men foten har i alla fall legat i exakt samma vinkel och ställning hela natten. Vred väl benet i natt medan jag sov helt enkel och det ömmar lite mer idag.
I morgon när jag vaknar kommer det säkert att kännas mycket bättre.

I morgon ska Pappan och jag skjutsa Ettan och Tvåan till tåget, de ska till mitt x och hälsa på en vecka. Så då blir det bara Snajdarn och jag i en hel vecka. Måste alltså lära honom att hämta saker till mig när jag ska ligga på soffan och se fem säsonger Sopranos.
Måste lära han att gå ut och gå med sig själv också för det lär bli svårt. Men Speciell vän har lovat att hjälpa mig, tack och lov, det är jag evigt tacksam för.

Nej, i kväll känns det bistert bittert. Skiter i det här och hoppar i korgen och sover istället. Så måste man ju bara vakna på en bättre sida i morgon.
Ta-da!

Over and out

2 kommentarer:

  1. Hua,hoppas du snart känner dig bättre,det är skit att ha skitdagar!! Ser fram emot att ses nästa vecka!=) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa28 december, 2010

    Känns lite bättre idag, i alla fall i benet. Men jag vaknade med jordens snuva istället :( O alla barnen har åkt o lämnat mig själv :(
    Men jag får tänka på att snart mår jag bättre o snart ska vi ses, vi måste prata med de andra brudarna också :)
    Kram

    SvaraRadera