tisdag 14 december 2010

Angående Idol, igen

Hmm, jag kan hålla med dig där. Till en viss gräns.
Vilka lysnar dina
barn på nu? Du själv?
Jag ÄLSKAR Robbie Williams (du med va´?) och
depeche
mode. Robbie kan nog inte skryta med att ha levt ett drogfritt
liv... inte
heller många i depeche mode...

Så här skrev min vän Angie i mina komentarer här om dagen angående min åsikt om huruvida Jay var en värdig Idolvinnare eller inte.

Du har så rätt, så rätt min vän. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är "inte ok" att han kunde torska på att ha rökt gräs och det liksom inte hände någonting. Jag är inte så värst fördömmande utan tycker nog att alla får göra i princip vad de själva känner. Jag lägger ingen större vikt vid om folk röker gräs, om de gillar att kladda in varandar i senap när de har sex eller om de lever som polygamister. Så länge alla är med på allt så go for it. (Med det vill jag ju såklart inte säga att jag tycker att droger är bra men jag tänker inte komma med några pekpinnar. Så länge folk är vuxna osv osv, ni hajar vad jag menar och jag är för trött för att vara politiskt korrekt just nu.)
Men jag kan ju inte tycka att det är okej att en person som ska vara en förebild för barn (för hur det än är så anser i allafall jag att Idol är ett barnprogram) kommer undan med bara ett pekfinger i tidningen. Jag tycker att han borde ha blivit diskad ur tävlingen.
Jag erkänner att det är dubbelmoral men då får det väl vara så då.
Men jag erkänner också utan omsvep att karln är en jävel på att sjunga.
Men som vanligt så är ju inte allt svart eller vitt. Så jag väljer att anta en grå nyans den här gången.
Fast jag står för vad jag sagt, att jag inte tycker att han är en värdig vinnare, fast han lätt sjöng brallorna av de andra.

Over and out

4 kommentarer:

  1. jag håller delvis med dig oxå..sen tror jag kanske att det inte är det ultimata att "bli kändis" om man har drogproblem..om de var små problem tidigare,är ju risken rätt stor att de blir värre i den svängen liksom..äh vad vet jag..han sjunger så mina tårar rinner iallafall=)

    SvaraRadera
  2. Nu är ju inte jag mamma, men jag tror faktiskt inte jag skulle bry mig då heller. Det finns nog inget jag skulle bry mig mindre om än just om vinnaren av Idol knarkade.

    Med det säger jag inte att det är RÄTT, jag tycker att det är fel och att folk som knarkar är dumma i huvudet, rent utsagt. MEN, det är DERAS problem, och det är ju bara dem det går ut över, dom som tar stryk av det.
    Vill idioter "roa" sig med att knarka, så får dom göra det, sålänge dom inte "tvingar" på någon annan att göra det. Vi kan inte rädda/bestraffa alla för att de i slutändan ska bli bättre människor.

    Tror inte att barnen som fått reda på det här går lös på jointarna nu, bara för att deras Idol gjorde det. Det låter bara så långsökt i mina öron.

    Han var absolut en värdig vinnare, i mina ögon. Den enda som kunde sjunga, och sen att han inte är gjord av saft och bullar som resterande svenska artister utåt sett verkar vara, det ger jag fan i ;)

    SvaraRadera
  3. See your point, Casandra. Hade med all säkerhet skrivit exakt som du för ett antal år sedan (o innan mina barn blev i den åldern att man börjar att oroa sig).
    Jag tror såklart inte heller att ungarna kommer att springa hem o mecka bara för att Jay vann idol. Men jag tycker inte att det är ok att vi vuxna säger att det är ok att ta droger, för det är exakt vad vi gör när vi accepter det (o det tycker jag att vi gör när vi lät han vara kvar i tävligen. Är du med hur jag tänker här?)
    Jag skiter också fullständigt i om folk tar droger, det är upp till var och en.
    Men, vänta nu, gör jag verkligen det??? Skulle jag tycka det om mina barn gjorde det? Nej, inte så mycket. Inte alls faktiskt när jag tänker efter...
    Men jag håller helt klart med dig om att han sjöng bäst, där är vi helt överens :)

    SvaraRadera
  4. =) Vad du är go som tar min åsikt på allvar. Det tycker jag är toppenbra! Stor kram <3

    SvaraRadera