söndag 1 februari 2009

Allt är tillåtet i kärlek och brottningsmatcher

Ska jobba ikväll är det tänkt. Får se hur det blir med det då ettan verkar ha antingen influensa eller maginfluensa. Jag hörde på radio här om dagen att det var kulmen på årets influensa nu, så det kan ju passa bra att få en släng av det här hemma. Det är ju alltid roligt med lite sjuka barn. Men det bästa och roligaste vore ju om alla fick lite maginfluensa samtidigt och sen jag med då. Men sån tur har man väl inte.(*viskar* Försöker hålla skiten borta med lite omvänd psykologi, vi får se om det funkar)

I går blev det några öl men annars lugna gatan. Jag var fruktansvärt trött men så länge man håller igång så funkar det. Lägger man sig däremot en stund eller bara lutar sig tillbaka på stolen så är det kört, då somnar man omedelbums. Tur att det inte fanns ryggstöd på barstolen.
Det är sjukt hur trött man verkligen blir när man har jobbat natten och inte har sovit efter det. Tillslut blir man så trött att man mår riktigt dåligt i kroppen, alltså rent fysiskt. Fast det klart man känner sig ju inte helt stabil psykiskt heller när man är så där trött.

I går skrattade jag så mycket så att jag har träningsvärk i både magen och käkarna idag.(Fatta själva hur illa det är när jag får träningsvärk i käkarna, jag har ju vältränade käkar i och med att jag är en jävel på att bladdra)
Först hade jag en "måstesläppautliteochlättapåtrycketskrattattack" och sen hade vi en skaplig brottningsmatch som nästan slutade med brutna revben. Brottningsmatcher är lika sjukt kul som vattenkrig och jag hoppas att jag aldrig blir för gammal för det.(Men vattenkrig lämpar sig ju bättre på sommaren, det blir lätt lite kallt nu på vintern. Det är ju inte så skönt heller när vattnet fryser och det blir mer att man slänger isbitar på varandra, det är inte lika trevligt)
Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag har gjort de senaste veckorna. Det är så skönt att känna sig levande igen.

Nu ligger det en luns under mitt köksbord och fjärtar. Det känns ju fräscht. Har funderat på att tälja till en kork av något slag och plugga in. Kan funka.

Just nu saknas det inte folk som är ledsna och besvikna på mig och det känns lite jobbigt. Men samtidigt. Jag mår bra. Kidsen mår bra. Vad är problemet?

Over and out

2 kommentarer:

  1. Ja har du träningsvärk i käkarna, då är det jävlarimej illa ;-)
    Kram kusin vitamin!

    SvaraRadera
  2. :) Ja, du vet ju själv hur det är ;)

    SvaraRadera