måndag 23 februari 2009

Jag undrar sa flundra om gädda är fisk?

Alltså, vad är det med karlar? Speciell vän lagade fisk. Speciell vän åt fisk. Speciell vän åt en jävla massa fisk. Sen såg vi en film. Vad gör han nu då?
Han äter fisk.
Hur orkar han? Var tar det vägen? Hur går det till? Hur kan han vara hungrig igen?
Ett mysterium är vad det är.
Jag erkänner, fast det sitter hårt åt, att fisken var god. Det kan jag ju ge han. Men äta igen? Redan? Jag fattar inte att den mannen inte rullar fram. Det borde han göra.

Fjärtlunsen är en rolig prick. Han kommer och ställer sig vid soffan och vill bli klappad. När man sedan klappar han så sätter han nosen i vädret och ser ut som en snobbig engelskman. Jag har hört rykten om att han är italienare men jag är övertygad om att han tror att han är engelsk. En snobb är han i allfall, så mycket kan jag tala om.
Fjärtlunsen och det lilla monstret som är katt men tror att hon är hund ingick ju liksom i köpet när jag träffade Speciell vän. Men det är ett billigt pris att betala. Jag älskar ju den där stora lunsen till hund.
Katten är en sjuk liten rackare och jag tror inte att hon har alla indianer i kanoten. Hon tror att hon är; 1. Hund. 2. Att hunden är hennes mamma för hon snuttar på hunden.
Då kommer följdfrågan. Vad tror hunden att han är? En ammande tik?
Skruvade djur, skruvad pojkvän. Vad säger det om mig?
Skruvad.

Over and out

1 kommentar:

  1. Ok, jag hör av mig en dag i veckan så får vi se om det passar sig den dagen.
    *Kramar om dig med*

    SvaraRadera