tisdag 3 februari 2009

Duktig fjärtluns

Sjukt barn hemma i soffan. Suger att han är 12 år, för då får man inte vara hemma med dem längre. Eller jo, det klart man får men man får inga pengar. Nej, okej att det anses som att de ska klara sig själva då, det köper jag. Men problemet för mig är ju att jag inte vill skicka iväg han att sova borta när han eventuellt har maginfluensa och jag vill ju inte lämna honom ensam hemma hela natten. Så då får man vara hemma från jobbet utan pengar. Hatar mig själv för att jag inte är mer oärlig och låter något annat barn vara hemma och ha en ledig dag. Men nej, det är inte min stil.

Fjärtlunsen har hållt sig i skinnet idag. Skönt.

Speciell vän och jag har åkt runt och fixat lite små skit idag(Ja, inte skit i ordets rätta bemärkelse det verkar ju dumt att åka runt och samla in det när man kan få det gratis både av ungar och husdjur). Annars har det inte hänt så värst mycket speciellt utan det har bara lullat på. Jobbar ju ikväll så det blir väl till att slöa hela eftermiddagen och kvällen. Tror att speciell vän hakar på mig i natt och sitter och är söt i passagerarsätet, trevligt säger jag.

Satt och kom på idag att jag vill åka till Köpenhamn och det tyckte speciell vän lät trevligt. Men jag sa väl inte att h*n skulle få följa med. :) Eller jo, det var nog tanken det. Nu längtar jag till sommaren, fast det gör ju jag hela tiden när det inte är sommar. Jag hatar verkligen den här ruttna årstiden. Fattar inte varför den ens ska finnas till överhuvudtaget. Bättre att bara ta bort den.
Så nu tänker jag starta en namninsamling för borttagning av vintern. Fast när jag tänker efter så gillar jag ju inte varken hösten eller våren lika bra som sommaren så vi kan ju lika bra plocka bort dem också på samma gång.
Så, go vänner, skriv under för ett trevligare liv;

Bort med vinter, höst och vår

Over and out

3 kommentarer:

  1. Vintern skriver jag under på men vill ha lite höst och lite vår men det får ALDRIG bli kallare än +15 grader!!
    Jobbar du i morgon eller ska du med o röra på fläsket?
    PoK

    SvaraRadera
  2. :) Jobbar i natt men är ledig i morgon så visst, jag är på. :)

    SvaraRadera
  3. Jag skriver under att vintern ska bort! :)
    Våren & sommaren får gärna stanna kvar. Kram

    SvaraRadera