torsdag 12 februari 2009

Köttgrytan flyttar hemifrån

Jaha, då är man tillbaka efter speciell väns lilla gästinlägg. Jag hade ändå inget roligt att berätta igår så jag tänkte passa på att låta honom få skriva av sig lite. Det behövdes nog.

I dag har fjärtlunsen skrämt skiten ur min mamma. Hon dök upp här som gumman i lådan och fjärtis gjorde ju sitt jobb; dvs skällde och såg allmänt farlig ut. Det var nog inte så populärt. Sen var ju speciell vän här och han kan ju vara nog så skrämmande han med så hon vågar nog inte komma hit igen på ett tag. Stackars mamman. Men hon lär ju få vänja sig för jag tänker inte sluta att träffa varken speciell vän eller fjärtis.

Vi var ute och gick en halvlång promenad idag. Speciell vän tyckte nog det var långt. Fjärtlunsen och jag hade kunna varit ute lika länge till. Minst.

Ja. Vad har annars hänt här... Inget. Jo, igår var det en fetknopp som genade över tomten.(Nu står det tomten som i gården, inte som i tomten med röda kläder. Det hade varit mycket, mycket märkligt om det varit han med röda kläder. Som två fetknoppar som leker "bock". Nej, huva nu fick jag läskiga visioner igen!) Han hade barnvagn och tyckte att det verkade som en bra idé att pulsa med den i djupsnö. Men visst, han behövde motionen.

Nu när jag sitter här råkade jag se den bruna granen, om ni nu kommer ihåg den. Nu har den sin sista vila på altanen. Den ligger på sidan som en ledsen hund och den får mig att känna ett viss stygn av vemod på något sätt. Den får mig att känna mig lite som en mördare. Vad har jag för rätt att döda en fullt frisk gran, ta in den i mitt hus, klä ut den i larviga kläder och sist men inte minst, jag slänger ut den på altanen och pissar på den (ja, inte bokstavligt men ändå). Det känns fisigt på något sätt. (Ah, fisigt är ett bra ord som jag hade förträngt, måste vi lägga i ordbanken och inte glömma bort det)

Chefen har ringt två dagar och har velat att jag skulle komma och jobba, både idag och igår. Jag har tackat nej för både tvåan och trean är sjuka. Det känns inget bra att lämna bort dem när de är sjuka. Just nu är jag inte ledsen för det, men det är ju inget roligt när lönen kommer. Men får ta det.

Nu ska jag fortsätta med min köttgryta. Den klarar sig alldeless utmärkt själv men ändå. Jag tror att den inom det snaraste kommer att flytta hemifrån, så bra klarar den sig själv. Men jag planerar att äta upp den innan den hinner packa klart och beställa flyttbil. Mouhahahaha.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren. :) Det såg inte tokigt ut då med en tvärrandig gardin i varje fönster? Vill ha lite som ingen annan har. Du! Jag har fått veta när tjejfesten är... 18/4. Ska du & jag gå då & härja med de andra?!

    SvaraRadera
  2. Nä, det såg inget tokigt ut alls, skitfint!
    Jag går gärna med dig, bara jag får någon inbjudan i år så :) Det är ju alltid så skitrolig fest och jag går som sagt gärna med dig.
    Kram

    SvaraRadera