tisdag 3 februari 2009

Znark

Nattens arbetspass blev lite intressant. Speciell vän var ju med och satt och såg söt ut i passagerarsätet. En stund. Sen låg han i sängen och såg ut som han sov.
Själv var jag rätt så pigg för en gångs skull och jobbade på och det gick hyftsat även om det tog tid vid varje ställe för det var massor av returgods.
När jag lossat klart sista stället så när som på en pall så får jag sladd på trucken på en isfläck på bryggan(ja, det såg lika löjligt ut som det låter)och trycken gled långsamt mot dörren. Dörren är av stål och varianten säkerhetsdörr. Den är blå också.
Nåväl, trucken glider mot dörren och petar till den lite försiktigt med handtaget(eller styret eller vad det nu heter på en truck) och vad händer?
Dörren hoppar av gångärnen.
Men hallå, det kan ju bara inte hända. Det är ju helt osanolikt att det ska hända.
Men visst hände det.
Tur att speciell vän var med, fick väcka honom och ta hjälp att få tillbaka dörreländet, annars hade jag fått ringa till vakten och be om hjälp.
Men var inte oroliga, han somnade om sedan.

Ringe vän på vägen hem för jag var så fruktansvärt trött och det blir ju inte mindre gäspande när det ligger någon och snarkar i slafen. Men jag ville inte väcka speciell vän för jag vet att han har ont i halsen och mår tjyvens. Ändå åker han med.
Jag tror han tycker om mig.

Fjärtlunsen har varit själv hos mig för första gången och det gick jättebra. Inget uppätet.

Nu ska jag softa på soffan. Och kramas.

Over and out

1 kommentar: