lördag 7 februari 2009

Trettiosextusen skor i hallen

*Gäsp*
Jag är trött. Sov en timme i natt. Borde sova nu. Går inte.
Speciell vän snarkar i min säng men jag känner ingen inspiration att sova alls. När jag kom hem från jobbet så tvagade jag av mig smutsen och sen kröp jag ner och somnade. Tio minuter senare ringer trean från mormor och undrar om han får komma hem.
Så klart!
Så var det slut sovet. Sen ringde treans kompis och ville leka(ja, det heter fortfarande det när man är sex, snart sju år) så då blev det till att skjutsa honom. Då passade jag såklart på att fika där innan jag for hem igen. "Frun" i familjen hade bakat både bullar och skorpor. Tack och bock sa jag och åt tills jag mådde illa.

Det var inte så kul att jobba i natt. Det var redigt halt på vägarna och man fastnade mer eller mindre vid alla lossningställena.
Men hem kom jag i dag också.

I dag var tanken att vi skulle åka på marknad. Jag vet inte hur det blir med det nu när trean inte är hemma och speciell vän snarkar sött. Jag känner mig inte så laddad att göra någonting överhuvud taget. Möjligen kan jag tänka mig att orka se en film. Men då måste den vara svensk för jag orkar inte läsa text, det är jag för trött för.

I bland känns det som att det här huset är värsta zoot. Det är ungar och djur högt och lågt. Dräggel på golvet, i sofforna, hundhår i sängen, i sofforna och i alla vråer och hörn av huset. Katter ligger och sover överallt eller äter på mina krukväxter. Kids som äter en limpa Skogaholm snabbare än jag hinner säga "Det finns bröd" och skor, skor och åter skor. Hallen är alltid full av skor. Det spelar ingen roll hur många gånger om dagen jag plockar undan trettiofemtusen stycket skor, en timma senare är det trettiosextusen skor i hallen.
Men samtidigt.
Det är underbart!

Nu tror jag att jag går ner till, speciell vän och ser om han vill köra en duett istället för solosnarkning.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar