fredag 27 februari 2009

Leffe och Sigge

Jaha. Då bor det två sköldpaddor i det här som en gång var ett hem och numera är ett zoo. Sigge är mindre och piggare, Leffe är större och lite slöare. För vissa av er så ringer det kanske en klocka vad det gäller namnen.
Simmar gör de, äter sallad gör de, ligger på en sten och slöar gör de. Annars gör de inte så mycket. Men de är lite coola ändå. Katt modell mindre tycker de är läskiga, fast det är nog egentligen vattnet hon tycker är läbbigt och inte själva skalisarna. Katt modell större tror nog att det ska gå att äta dem han vet bara inte hur(ännu).
Hund är nog mest nyfiken. Barn ett och två är ganska impade. Speciell vän är kär.
Jaha, då är man brädad då. Av Leffe och Sigge.

Annars har det väl inte hänt nåt sånt där jättekul. Städade gjorde vi i morse och sen var planen att hinna besiktiga om bilen men det hann vi (som vanligt) inte med. Jag får körförbud på tisdag och det känns ju lite sådär. Har inte fått någon ordning på blinkers och bakljus så jag får väl be till högre makter och hoppas att någon förbarmar sig över mig.

Chefen ringde och frågade om jag kunde jobba i natt och jag var ju så illa tvungen att säga ja, med tanke på att jag varit hemma hela veckan för ryggen. Jag behöver verkligen pengarna så det är ju bra. Men fråga är ju hur roligt det känns att sticka till jobbet om två timmar? Inte så kul kan jag meddela. Blir ny tur dessutom så det blir till att anlita en kollega som guid om jag ska hitta dit. Jag som dessutom har fikadejt med Linduz i morgon. Men hon får hålla sig till tåls så kommer jag så fort jag kan. Sen får hon ju stå ut med att jag inte har sovit på ett och ett halv dygn och inte är så ren. Men det får hon helt enkelt ta, för fika ska vi.

(Speciell vän hinner inte se på tv. Han kollar skalisarna hela tiden. Jag får lov att våldshångla han lite så att han kommer tillbaka till verkligeheten)

Dags att packa inför natten. Kaffe. Mackor. Ljudbok. Speciell vän.
Sen är väskan full.

Over and out

4 kommentarer:

  1. ASG :)) Pussar o Kramar (vem brädade vem säger bara fjärtlunsen ;)

    SvaraRadera
  2. Ok, läste din kommentar på min blogg. Det är bara att du ringer innan så ses vi sen. =)

    SvaraRadera
  3. Men sigge oh Leffe! Jag döööör! Vad coolt!

    VAd duktig du är som kan länka nu!

    Det finns en utmaning hos mig. Om du vill ha!

    SvaraRadera
  4. men för helvete kusin...sköldpaddor???Ni har väl inte KÖPT dem??? Ni kunde ha fått våra så gratis det bara går!!!! Lömska djur det där ska du veta...har du lagt märke till hur de liksom följer dig med blicken??..spionerar liksom?? =))

    SvaraRadera