tisdag 24 februari 2009

Lite luddigt och skärt

I dag har Speciell vän och jag varit runt och kollat på djur. Ja, jag vet, vi ska nog inte ha mer djur men titta kan man ju få göra. Eller hur? (Titta är bra, det är gratis och man behöver inte gå ut med, skotta upp skit efter, mata osv.) Det fanns gulliga sköldpaddor, fina fiskar, slöa aror och ett marsvin som såg ut som vår katt. Den var det nära att vi köpte.
Jag vill ha en råtta och Speciell vän vill ha en orm. Bra kombo.

I dag är kidsen till salu. Jag säljer dem i befintligt skick och slänger med en trasig rygg i priset. Passa på, pangtillfälle!(Jag kan eventuellt tänka mig att slänga med en kaffebryggare vid snabb affär)

Chefen ringde idag och frågade om jag skulle komma och jobba ikväll. Hell no, sa jag. Han förstod. Bra, duktig chef.
Vad jag vet nu så är jag ledig till fredag kväll och det är nog lika bra det med tanke på ryggen. Har försökt att vara rörlig idag, som man ska vid rygskott. Men attans vad ont det gör! Det blir vid vissa rörelser och det hugger som en kniv rätt i ryggraden och vänster ben viker sig. Inget kul alls.

Speciell vän tog med sig kidsen för att köpa lite burgare. Ingen av oss pallar att laga något idag. Fanns inte varken lust eller ork till det.

Den här dagen har varit allmänt slö och utan någon riktig "go". Men ändå, ändå så känner jag en underlig känsla i mitt bröst. Det känns som sockervadd. Det känns som havsbris. Det är lite luddigt och skärt. I bland så klibbar det lite lätt, men på ett mysigt sätt.
Jag tror att det kan vara lycka.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar