onsdag 18 februari 2009

En bulldozer i hallen

Jag vill duscha. Nej, jag vill bada. Nej, jag vet inte vad jag vill.
Eller, om sanningen ska fram så orkar jag inte. Jag vet att jag har en maskin med tvätt som ska hängas upp, en diskmaskin som ska tömmas(och plockas i igen) men jag orkar inte. Det ser ut som en knarkarkvart i mitt hem och jag kräks på det. Men jag orkar bara inte göra något åt det.

Tänk om man var så här lat och trött hela tiden, då skulle vi snart få simma runt i hundhår och dräggel(ja, både från hunden och speceill vän).
Vi skulle få ha vadarstövlar för att ta oss från sängen till frukostbordet. Och väl där skulle vi få äta frukost på fyra hundra tidningar, berg av smulor och gamla ostskalkar. Sen skulle vi få ha bergsbestigar utrustning för att ta oss upp i sofforna, klättra bland smutsiga kläder och mer tidningar.
Hallen. Där skulle vi få använda oss av en bulldozer för att ens fundera på att ta oss till dörren. Fyra miljoner par skor, sjuhundra ton med grus blandat med hund och katthår och diverse gympapåsar med mögliga handukar.
Tur man i vanliga fall är lite piggare än så här.

Sitter och funderar på om man ska jobba i morgon eller inte. Är rädd att det kan bli frysboxen om jag säger ja till jobb i morgon. Och ärligt talat, säg inte det till Speciell vän, men *viskar* Jag tror att han kan ha rätt när det gäller jobba i morgon när man mår så här.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar