tisdag 10 februari 2009

Idé torka

Speciell vän kom igår. Jag somnade. Precis som planerat så fungerade det, jag somnade som en stock när han bäddat ner mig i soffan och smekt mig på mitt hår och min kind. Sov dock bara två eller tre timmar på soffan så det blev en bra dryg natt.
Det gick bra fram till efter klockan sju i morse, sen var det riktigt illa. Det blev ju inte direkt bättre av att speciell vän snarkade bak i slafen. Men jag hade inte hjärta att väcka honom heller, han hade inte heller sovit så mycket. Jag tog och ringde runt till släkt och vänner istället, det var bra för vissa av dem hade jag inte pratat med år och dag.

Annars funkade det bra att jobba, det var faktiskt inga som helst problem, tror jag.(Tänker efter en stund) Men det klart, bilen kom ju direkt från verkstaden i går så det vore ju fan om den inte skulle vara hel.

Glömde säga det att speciell vän och jag hade "tröttsomfanochgarvaraåtallt" natt i natt. Det är så sjukt skönt att skratta åt allting, hur tråkigt det än är. Det är ju märkligt vilka roliga diskussioner man har när man är fruktansvärt trött (eller full för den delen)och man fattar ju så härligt trögt också. (Eller hur speciell vän? Ska jag stänga av dig? ;))

Var och fodrade hästar åt god vän i går innan jobbet. Hon hade varit på sjukhuset och mådde inte bra så jag tog hand om odjuren på vägen till jobbet. Det är alltid roligt att kunna hjälpa en vän som behöver och förtjänar det. Den här vännen brukar alltid hjälpa mig med saker och ställa upp när jag behöver henne så det gör jag så gärna för henne.

Speciell vän och jag har planen att vi ska gå ut med fjärtlunsen men det känns som ett helt företag att orka det just nu. Men jag misstänker att man kan bli piggare om man tar sig ork att gå ut en stund. Men då måste man ju palla med att klä på sig och kanske till och med kamma sig lite. Om jag dricker en arton RedBull så kanske, kanske.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Ja du.. tokgarvat åt ingenting har vi ju gjort ett antal gånger "KANELBULLE"...
    HAHA
    Vilka tider jobbar du??

    SvaraRadera
  2. :D
    Jag jobbar nästan enbart nätter, oftast 22:00-10:00. Det händer någon gång ibland att det är dagtid, men inte ofta.

    SvaraRadera