fredag 20 februari 2009

Fyra underbara varselser och en 45 kg fjärtluns(som också är rätt underbar)

Sjukskrev mig ju idag med. Speciell vän var underbar och skjutsade kidsen till skolan i morse och lät mig sova ut. Vaknade två och en halv timma senare med en 45 kg fjärtluns vid min sida. (De som känner Speciell vän vet att det inte var han, han väger några kg mer än så.)Jag förlät fjärtlunsen för att han lagt sig i sängen eftersom han var varm och go och inte snarkade alltför mycket.

Fick ett litet spel idag på alla hundhår och fick lov att städa ur huset lite. Problemet är att senast jag fick ett spel på det var i söndags. Fast det är ju egentligen inte bara hundhåren det handlar om, det är ju katthår och tre miljoner saker som kidsen släpar fram. Eller all tvätt som ligger över hela huset. Är det verkligen så jobbigt att gå ner med sin egen tvätt i tvättstuga? Jag fattar inte att det kan vara så otroligt jobbigt. Eller som jag sa till kidsen idag, är det verkligen meningen att jag ska göra allting åt er? Svaret är ju tyvärr enkelt. Ja.
Har man blivit mamma, har man skaffat sig jobb som:
Tvätterska
Chaufför
Städare
Kock
Ibland tror jag att de tror att de bor på ett hotell och att det bara är att släppa allt där man står och vänta på att personalen ska ta hand om det. Men det klart, det är ju så det funkar. Problemet för mig är att det är jädrans taskigt betalt. Eller, nej det är det ju egentligen inte. Det är ju bra betalt när man tänker efter, jag får ju ha de här tre underbara varelserna till låns i ännu några år innan de drar vidare och skaffar sig egna liv, utan mamma.

Speciell vän är en underbar varelse han också. I dag när jag kajkade ur och fick städmani och rent allmänt var en surfitta så stack han och köpte pizza till mig och kidsen och rosor till mig. Underbara, underbara varelse.
Nu är han golvad, bokstavligt talat, han ligger på köksgolvet med baktassarna i vädret och brottas med en läskig typ som heter huvudvärk. Jag hoppas han spöar skiten ur den fan, för han har terrar både mig och tvåan i flera dagar innan.

Har suttit med papper idag för att se om denna månaden kan tänkas att gå ihop sig. Det kan hända att den gör det. Håll tassar och tår.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar