söndag 8 februari 2009

Ett stånd är inte alltid ett stånd, det kan vara ett stånd också

I går var det lördag och jag var ledig. I dag är det söndag och jag är inte ledig. Eller jo, fram till klockan tio i kväll är jag ledig. Trodde att jag skulle få sova ut ordentligt i dag, men ack vad jag bedrog mig. Blev väckt av att tvåan upplyste mig om att ettan skulle på innebandy. Synd bara att det var försent redan när hon väckte mig, men det är ju inte så lätt att veta för henne. Hon är en liten pärla den ungen.

I går åkte speciell vän, tvåan, fjärtlunsen och jag på marknad. Det tog ungefär femton minuter att se det. Vad är det med marknader, det är mest skit men ändå vill man åka dit och se det. Varför? När man var femton år var det ju himmelriket. Hur många solbrillor, halsband och t-shirtar har man inte köpt på marknader runt om i landet när man var fjortis. Jag kommer ihåg hur man strosade bland stånden(har ni tänkt på hur kul det där låter egentligen? Om man tänker sig att stånden är av den andra sortens stånd) och köpte RayBan kopior och vänskapsarmband av yllegarn som kliade som fan efter ett par dagar.
En annan sak med marknader var att man åt varma chips och väntade på kvällen så att man kunde bli full på folköl eller egenhädnigt snodd sprit av sorten "blandaalltduhittarimorsanofarsansbarskåp". Tur att man numer är vuxen och slipper det där.

I går kväll kom vänner med kid och vi käkade god mat och drack några pilsner. Speciell vän och jag lagade mat som vi aldrig gjort annat. Det är roligt att laga mat med honom för han funkar som jag i köket, prova lite här, testa lite där, krydda lite hit och hacka lite dit. Gott blev det och åt på tok för mycket gjorde vi. Lägg till trevliga vänner som jag älskar, barn som leker och voalá:
Precis som jag vill att det ska vara.

Speciell vän drog precis iväg med kidsen för att jag ska få vila lite. Älskar.
Så det är väl bäst att jag lägger mig på soffan och slappar så jag inte låter tiden gå till spillo :)

Over and out

3 kommentarer:

  1. Marknader i vuxen ålder skulle nog vara bättre om de var andra typer av stånd en de med solgasögon...eller vad tror du??
    Tack för hjälpen med hästarna.
    PoK

    SvaraRadera
  2. asg
    Ja! Jag kan se det framför mig! Yummi ;)
    Nemas problemas, fixar gärna med hästarna det vet du.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera