fredag 6 februari 2009

Blev kär i en äldre, grå herre idag

Jodå, gångjärnen satt där de skulle inatt. Däremot så hade jag ett rent helvete innan jag kom upp till bryggan. Det är uppförsbacke och det var glasgata, så det slutade med att jag backade i 300 km/h upp mot bryggan. När jag sedan äntligen kom upp så visade det sig att släpet inte gick att sänka så det var inget roligt alls att lossa där. Det var verkligen en riktig nedförsbacke från släpet till bryggan. Trångt var det också inne på lagret men efter en jädra massa pusslande så var allt loss till slut.
Vid nästa ställe så är det morgonlossning vilket innebär att man inte får lossa före personalen kommer och de ska vid detta stället komma klockan 06:00. Det visade sig att personalen försovit sig och jag fick sitta och vara irriterad till klockan var kvart i sju innan de kom. Det hade väl inte gjort mig så mycket om det inte varit för att jag skulle iväg och lasta på ett företag inne i stan och hinna lossa det innan det var dags att gå hem.
Det hade väl inte heller varit hela världen om jag inte vetat att fjärtlunsen var hemma själv hos mig och inte blev det bättre senare när kidsen ringde och berättade att de inte skulle gå till skolan för de var sjuka. Så sitter sen vid åtta bläcket och ska ut ur vår kära huvudstad och det är inte lite trafik, har ingen blåtand i den telefonen och jag har fullt sjå med att hålla reda på telefonnummer och trafik. Nämde jag att det snöade också?
Det blev inte bättre när jag kom hem och skulle lossa dessa pallar på ett företag där ingen fanns, det var upplåst men inte en käft i närheten. Ingen truck, inte att fråga, ringer telefonnummer som sitter på företagets dörr. Det är fel nummer upplyser mig en växelhäxa(med betoning på häxa) och ger mig ett annat nummer. Ringer det och nästa växelhäxa(med betoning på häxa)ger mig ett tredje nummer som går tillbaka till häxa ett varpå hon undrar varför jag ringer henne igen. *suck*
Det slutade med att jag fick låta skiten stå kvar på bilen och åka hem.
Det var länge sedan jag var så arg som jag var i morse.
Speciell vän köpte wienerbröd och mutade mig med. Det hjälpte faktiskt.

Har varit och hälsat på fjärtlunsens familj idag. Mycket trevliga människor och mycket trevliga lunsar. Jag blev lite kär i en äldre, grånad herre med lite kärva drag men ett gott hjärta. Vackra, vackra.
Fjärtlunsen själv är helt slut, det har varit mycket lukter för han idag och nu drar han timmerstockar i min soffa(fast han egentligen vet att han inte får vara i soffan. Men inte har jag hjärta att mota ner han när han sover som en stock och snarkar så).

Ska göra lite te till speciell vän och tvinga ner han i badkaret när han kommer hit snart. Jag känner att han behöver det.

I morgon ska jag vara hästvakt. Mysigt.

2 kommentarer:

  1. Det är fint snö när den ligger på trädtoppar, men kanske inte på vägar, så det blir halt. Jag kanske ändrar uppfattning när jag själv får körkort en vacker dag.

    Tack för grattishälsningen, & tack för välkommandet i klubben.

    Hoppas du får en bra jobbnatt & problemfri med.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Körkort är bra att ha, klart du ska ta ett :)
    Jag hoppas oxå på en bra natt.
    Sköt om dig o ta det lugnt i helgen!
    Puss o kram

    SvaraRadera