fredag 11 februari 2011

Bättre begagnad trebarnsmorsa

Min chef är antingen syns eller så läser han min blogg för idag ringde han och hade plötsligt förståelse för att jag inte klara att jobba ännu. Det kändes skönt att känna att jag inte förstör hans liv fullkomligt för att jag inte kan jobba nästa vecka. Och jag förstår honom också, det klart han måste ruttna på att man är hemma, men tyvärr kan jag inte trolla min fot frisk. Kunde jag det hade jag gjort det den 28 november förra året, jag lovar.

Gick i alla fall ut och skottade snö. Funderar igen på det där med att spränga bort skiten med dynamit. Vidhåller att det borde fungera. Själva kruxet borde ju bara vara att hitta exakt rätt mängd så att man inte spränger bort tomten (nej, inte tomten som han med renarna utan som trädgård) och huset. Måste alltså bara hitta en karl som är sprängexpert. Han får gärna vara elektriker också. Och snygg. (Viskar; magrutor)

Jag får väl lov att sätta ut en annons som kan låta något i den här stilen:
Bättre begagnad trebarnsmorsa med tummarna på rätt sida av handflatorna. Har ett okej skal med en och annan skavank men överlag rätt bra.
För det mesta glad och positiv men nattetid lite dysfunktionell men inget som en varm famn inte kan fixa.
Gillar glada hundar och hatar pissglada katter.
Söker: Glad, snygg, snäll elektriker som är expert på sprängämnen. (Gärna magrutor men inget tvång.)

Något ditåt. När jag läser igenom det där så inser jag att jag tjatat en väldans massa om magrutor den senaste tiden. Jag skyller det på mina barn som säger att jag ska hitta en karl med magrutor. Inte för att jag fattar varför det är så viktigt. Men jag kan ju inte neka till att det vore trevligt.

Over and out

2 kommentarer:

  1. skönt att chefen insett att en hel produkt håller bättre i längden!;=) Kram<3

    SvaraRadera
  2. Exakt! Han brukar fatta, bara han får tänka lite... ;)

    SvaraRadera