tisdag 22 februari 2011

"You look like a princess"

Men gud, jag kom på att jag nog glömt att berätta om den nya, härliga världen som har öppnat sig för mig. Först vill jag bara klargöra att mitt magpirr inte har ett endaste dyft med det att göra. Bara så att ni vet det.
Jo, tillbaka till saken. Jag tänkte att jag skulle vara lite modern och se vad världen av Internet dating har att erbjuda en kvinna som jag själv. Nu när jag faktiskt är singel och kan göra lite vad jag vill.
Sagt och gjort, laddade upp en bild och slängde mig ut i världen av singlar på nätet.
Herre min skapare!
Jag ömsom skrattar mig fördärvad och ömsom nästan blir rädd för hur många ensamma och desperata människor som lever i vårt samhälle.
Här om dagen var det en kille som ville ragga upp mig. Fast inte till sig själv, till sin kära mamma. Han var till och med snäll och skickade en bild på henne så att jag kunde se hur fin hon var. Och jodå, det var inget större fel på henne, hon såg varken bättre eller sämre ut än någon annan, men att ragga åt morsan?

Det händer också varje dag, flera gånger oftast, att någon skickar sitt telefonnummer till mig. Bara sådär. Men tänk om jag är en psykotisk mördare då? Nu vet ju ni lika bra som jag att så inte är fallet men hur ska de kunna veta det?
Varje dag när jag kollar min inkorg på sidan finns sjuttioelva inviter som "Hi Baby, you are so beautifull", "you are lovely" eller "you look like a princess". Eller varför inte någon av klassikerna: "Would you fuck with me" eller "Sexy girl, come to me".
En kille som jag skrev till att om han bara var intresserad av sex så var jag nog ett dåligt val och vi kunde bespara oss den tiden att sitta och chatta om det var den enda han ville svarade att det var kärlek eller vänskap han var intresserad av. Men sedan skrev han inget annat än: "Åh, du är så fin, kom hit" och skickade en massa pussmunnar och hjärtan. Jag försökte fråga vad han jobbade med och vad han hade för intressen, men jag gav upp efter några dagars pussmunnar och ett antal "kom hit".


Jag vill inte på något sätt håna de seriösa människor som finns på de här sajterna, för de är med all säkerhet  värda den kärleken de längtar efter och jag hoppas de finner den.
För jag är helt säker på att det finns en hel hop med underbara människor där ute i cyber rymden (och några av dem har jag nog hittat på och en av dem ska jag nog faktiskt kanske träffa och ta en fika med. Lugn, lugn det är ingen främling så det känns tryggt) som bara längtar efter kärlek och värme. Kruxet är nog bara att sålla ut dem bland alla underliga, märkliga kufar och de som raggar åt mamsen.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Hahaaa=) Ska vi göra en deal? Du nobbar inte mamsen så nobbar inte jag den homosexuelle killen... :)

    Tur man inte är hungrande för då hade alla "you sexy babe" slagit en i spillror...

    SvaraRadera
  2. Kan vi inte byta, jag tror jag hellre går ut med den homosexuelle än mammas pojke... :D

    SvaraRadera