lördag 12 februari 2011

Fredagsmys med krossade fiskögon. Snart i en affär nära dig!

Fredag. Ja, och vad äter vi på fredagar? Frågade kidsen vad de ville ha och två ville ha kyckling, klyftpotatis och beasås (plötsligt är bea det absolut godaste man kan ära. Ettan vill göra klyftpotatis och doppa i bea istället för chips när han LANar) och en ville ha tacos. Lillebror vann och det blev tacos.
Som vanligt när den här familjen ska äta så blir det ett evigt kacklande och stojande, det där med matro är inget vi direkt anammat. Skrattade så att det kom ut bitar av paprika och guacamole genom näsan. Ibland så tänker jag att mina barn är ta mig tusan inte riktigt kloka. Då blir jag sådär extra skönt varm i hjärtat.
När vi ätit klart var jag nära tacocoma men inte riktigt där. Vad jag däremot hade var mascara i hela ansiktet efter allt skrattande.
Då kom Tvåan på den briljanta idén att vi skulle spela spel. 
Alltså riktigt spel, inte på datorn (va, finns det?) Så bort med alla tacorester och glas med slattar av FUN light krossade fiskögon (helt ny smak, godare än man kan tro. Säljs dock inte i så många affärer ännu. Men snart i en butik nära dig, håll utkik!) och svag apelsinsaft som ingen ville ha och fram med spel. Sedan börjar, som sig bör vid brädspel, läsandet av reglerna och stimmande om vem som ska vara grön gubbe och vem som ska stå var och "-Ge hit tärningen, jag börjar!".
Nåja, två spel lyckades vi klara utan att någon ströp någon motspelare.
Nämnde jag att vi hade kul också?
Tänker att Jesus Kristus vad jag älskar mina barn.
Hur långa nätterna än blir så har jag ju det allra finaste man kan ha, precis här hos mig.
Lyckliga jag!

Over and out

4 kommentarer:

  1. Alla dina barn är underbara, det är ju du som har format de till de individer de är. :) Ja iaf till Ettan & tvåan, treans pappa formar honom ännu. :) & de kan inte va nå't annat än underbara, de har ju dig som mamma. :)
    Hälsa de fina från mig.
    Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha låter som en underbar kväll med familjen :)
    Ja det är en väldigt angenäm känsla måste jag säga, var väldigt länge sen jag kände så här så ;)
    Sen är det ju inte en riktigt optimal situation men jag ger inte upp i första taget ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. De blev tacos här också och även min jag blev svart under ögonen av allt flabb vid middagsbordet. Härligt med ungar. Idag åker jag till min dotter och får då gosa med deras boxer Ingo. Längtar!

    SvaraRadera