måndag 21 februari 2011

Jag ÄR vaken!

Sov jättelänge idag och väcktes av telefonen. Ni vet, man vaknar totalt desorienterad och mumlar hallå med sådan där hes och nyvaken röst.
-...eh.....*harkel*.... hallå.
-Det här är Bert Bertsson på Åkeri Plattan i mattan. Sov du?
-Nej då! Absolut inte! (Varför i all sin dagar säger man nej? Det hörs ju hur tydligt som helst att man sov. Och dessutom verkar man ju skapligt rudis, om man inte sover och svarar som om man saknade inte bara en indian i kanoten utan som att den tom guppar omkring på vågorna.)
-Jaha, ok. Nåja, jag ringer bara för att tala om att du får jobbet om du vill ha det.
-Eh, ok. Får jag fundera en stund?
Det fick jag, några timmar. Sedan ringde jag upp och tackade nej till det.
Det var inte ett dugg bättre tider där än på mitt nuvarande jobb och då kändes det som att det kunde kvitta.
Hoppas jag inte gjort något dumt nu...

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar