tisdag 1 februari 2011

Life is a rollercoaster

Vill bara kräkas på allt just nu.
Allt hinner i fatt en, förr eller senare.
Allt dumt man gjort, allt knäppt man sagt. Alla fel man gör kommer förr eller senare ikapp en och ibland biter det en jävligt hårt i röven.
Ibland är det känslor, ibland handlingar.
Men likförbannat så kommer det i kapp en.
Ibland känns det som att det inte blir någon ände på all skit. Det kommer nytt redan innan det förra blev färdigt.
Min dotter sa till mig idag att hon tycker att det är skönt att vara barn och att hon inte längtar tills hon blir vuxen för hon tycker det verkar så jobbigt.
Helt rätt, sa jag, det är jobbigt. Njut medan du kan, kära barn.
Sedan skickade hon världens gulligaste mail till mig och allt kändes lite bättre.
Hon skrev att jag är världens bästa mamma. 
Det kan ha varit för att jag inte blev arg när hon och hennes kompisar bakade ner hela mitt kök med muffinssmet i tre olika färger idag. Men vad det är att bli arg på?
Och muffinsen smakade smaskens, alla tre färgerna.
Men vad fan gör man när livet känns som en jävla berg o dalbana och jag känner att jag börjar få svårt att hålla mig fast.
Knogarna börjar bli vita och armarna känns som spagetti.

Over and out

1 kommentar:

  1. Man gör nått riktigt roligt.
    Som gör att man får tid att andas och fundera i andra banor.
    Eller lär sig nått om Mindfullnes :-)

    Kram

    SvaraRadera