tisdag 22 februari 2011

Ett litet magpirr

Tänk att några bokstäver på en liten larvig display kan få en att le stort som en vithaj en hel kväll. Ni vet så där så man ser lite galen ut och folk undrar vad man har ätit för svampar till lunch.
Och att det kan bli så fast det egentligen inte ens står någonting speciellt. Men när man ändå vet att någon tänker på en och att det inte bara är jag som tänker på någon.

Jag vet inte alls om det kommer att bli någonting alls med någon och jag tänker inte skynda på någonting med någon. Nu är det lugna gatan som gäller. Alla känselspröt utfällda och alla tankar i ordning.
Inget förhastat, inga löften, inga förhoppningar.

Det är ännu så länge bara ett litet magpirrr som liksom bara ligger där och myser. Och jag tänker nöja mig med att låta det vara just det ett tag. Bara njuta av att flina stort som en vithaj vid några små sms.
För då vet jag ju att någon tänker på mig, precis som jag tänker på någon.
Och kanske så är det inte mer än ett litet pirr som avtar och försvinner. Men är det så, ja då är det så.
Men just nu känns det underbart.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Passa på att njut. Det är du verkligen värd. Oavsett vart det leder är all form av bekräftelse bra för själen.

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra det. Har bestämt att det ska bli så i mitt liv nu, njuta av allt som är bra och försöka att ta bort allt som inte är bra. Jag tycker det låter som en bra plan :)

    SvaraRadera