torsdag 10 februari 2011

Irriterad på benet (läs chefen)

Glömde säga det att jag blir så oerhört irriterad på mitt ben. Jag ska egentligen börja jobba på måndag men det verkar som att den planen går i stöpet. Det fungerar inte med mitt ben helt enkelt. Jag måste ringa till ortopeden i morgon och se vad de säger.
Min chef tyckte att jag skulle ta och träna lite hårdare så skulle jag snart vara bra. Eh, ja, jo, det var väl förhoppningen, om man säger så.
Det är ju inte så att jag sitter här och ugglar för att jag tycker att det är så roligt. Alltså, det skulle gå utmärkt att jobba om det vore så att jag satt på en truck, i en bil eller på ett kontor. Men...

Det ska:
lastas
lossas
kopplas ihop
kopplas isär
öppnas dörrar
stängas dörrar
och så ska det hoppas in och ut ur hytten ett antal gånger.

Och dessutom så vem ska byta av mig om det inte fungerar? Eh... Han tyckte att jag kunde ta med mig någon som kunde hjälpa mig. Mmmm, ska han betala den personen då för att den jobbar hela natten? Troligt.
I snitt på ett skift så går vi väl ungefär en och en halv mil. Det går helt enkelt inte.
Men det verkar ju inte min chef ta någon som helst hänsyn till.

Men tänker ni, hon har ju hållit på med köket? Jo, det är sant. Men det går inte fort och när jag pular med det kan jag ta en rast på sexton timmar om jag känner att benet inte fungerar. Då pular jag kanske en timme i taget och ska jag göra det på jobbet kommer skiften att bli väldigt, väldigt långa.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar