torsdag 10 februari 2011

Dag full av hjärtan

Ännu en dag i mitt oerhört spännande liv snart till ända.
Det har varit en brabra dag då jag har varit på anställningsintervju och det är ju alltid roligt. Och bra för självförtroendet.
Och så ringde Pappan och sa att Systeryster hade ringt och ville att vi tre skulle äta lunch. Då blev jag glad i både hjärta och själ. Mysigt att få träffa mina syskonbarn också, om än för en kort stund. Det är alltid extra kul att träffa dem när inte mina barn är med också för då tycker de att det är kul att vara med moster. Annars är ju kusinerna mycket mer intressanta än gamla moster.
Men gamla mosters hjärta klappar för hennes syskonbarn. Hårt.

Annat som det här (lätt bittra) hjärtat klappar för är något som smallthingsinlife skrev om i sin blogg, nämligen barn med hjärtfel. Hon uppmanar folk att skänka pengar till barn med hjärtfel och det gör jag såklart. Min lillklutt föddes med blåsljud även om det växte ihop snabbt så hann man ju bli livrädd och förtvivlad och få stora skälvan arton gånger innan det visade sig att det inte var någon fara. Men alla har ju inte sådan tur så skänk 30 spänn du med.
Här kan du läsa mer: Hjärtlig insamling


Kör hårt nu, skänk på!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar